Alla inlägg den 18 februari 2009

Av elin - 18 februari 2009 15:22

Startade morgonen kl sju i full fart och humöret pa topp, kände mej som sju ar igen pa väg till första skoldagen i livet!

Gick iväg en halvtimme innan det behövdes ifall jag skulle ha svarigheter med att hitta rätt klassrum men det var inga problems alls!

Min ena lärare är en 50 arig ubertysk vid namn Ingrid och av henne fick vi idag lära oss  manga enkla fraser som jag redan kunde, men jag hade inte väntat mej att fa lära mej natt nytt redan första dagen.

Klassen bestar av 15 personer, 7 turkar, 4 libaneser varav 2st var gravida i 7 resp 8 manaden (varför anmäler man sig till en kurs pa 600tim när man ska ploppa ut en unge närsomhelst!?), 1 brasilianare, 1 italienare, 1 tailändare och en liten svensk! Jag kan berätta att jag kände mej ganska blond.

Jag blev lite kompis med italienaren Larenzo som var en av gruppens 2 enda killar.

Som älsklingen sa när han kom hem- Det finns bara 2 killar i klassen och du ska självklart bli kompis med en av dem!

Ja,ja jag kan vell försvara mej med att det var bara han och tailändskan som pratade bra engelska och hon satt i andra sidan av klassrummet. Dessutom tror jag att jag var kille i ett tidigare liv, har lättare att umgas med dom..

Nä nu ska jag halla mej till ämmnet, första dagen i skolan var ganska bra tycker jag och i morgon har jag en annan lärare som verkar ännu trevligare än Ingrid sa jag ser fram emot morgondagen och ska nu aterga till hemmets underbara sysslor: diska och dammsuga.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards